Workshopul intitulat „Interventii psiho-educationale in cazul copiilor si adolescentilor ce trec prin divortul sau procesul de separare al parintilor”, organizat în cadrul Asociatiei Romane pentru Excelenta in Psihologia Educatiei (AREPE), se va desfasura in 18 mai 2013, la Brasov.Workshopul este creditat de Colegiul Psihologilor din România cu 10 credite. Pot participa psihologi educationali, consilieri scolari, studenti si masteranzi in domeniul psihologiei si cel al stiintelor educatiei.
Formator este lector univ. dr. Elena Anghel Stanila, psiholog educational principal, supervizor in domeniul Psihologiei educationale, consilierii scolare si vocationale.
Tematica:
- Prezentarea particularitatilor psihologice ale copiilor, adolescentilor si parintilor ce trec printr-un proces de separare sau divort;
- Prezentarea unor instrumente de psihodiagnoza clasica a copiilor si adolescentilor care pot fi utilizate in cazul celor ce trec prin procesul de separare sau divort al parintilor;
- Prezentarea unor metode si tehnici de diagnostic experiential pentru copii si adolescenti si a sistemului familial din care provin;
- Prezentarea aplicativa a unor metode si tehnici de lucru de tip experiential utilizate in programele de interventie psihoeducationala a copiilor, adolescentilor si parintilor ce trec printr-un proces de separare sau divort.
Costul workshopului este de 250 lei. Pentru studenti si pentru cei care se inscriu pana la data de 15 martie 2013 se ofera un discount de 10%. Inscrierea este conditionata de plata unui avans de 100 lei.
Date de contact pentru mai multe informatii si inscriere:
- telefon: 0723.317.391 sau 0747.042.439
- e-mail: officearepe@yahoo.com
“Cand parintii pleaca, daca spatiul nu mai este acelasi, copilul nu se mai regaseste nici chiar in corpul lui, adica in reperele lui spatiale si temporale, pentru ca unele depind de celelalte. Dimpotriva, daca, atunci cand cuplul se desface, copilul poate ramane in spatiul unde parintii au fost impreuna, exista o mediere si travaliul divortului decurge mult mai bine pentru el. Daca nu, deoarece corpul lui s-a identificat cu casa in care traieste, cand casa este pentru el distrusa, datorita absentei unui parinte sau dislocarii cuplului, sau cand el insusi trebuie s-o paraseasca, copilul va cunoaste doua niveluri de destructurare: nivelul spatial, care se rasfrange asupra corpului; nivelul afectivitatii, rasfrant in sentimente disociate”. Francoise Dolto, in “Cand parintii se despart. Cum prevenim suferintele copiilor“
In cartea “Cand parintii se despart“, Francoise Dolto se adreseaza nu numai parintilor, educatorilor si tuturor specialistilor implicati in ingrijirea copiilor, ci si juristilor care decid asupra divortului. Autoarea subliniaza importanta capitala a faptului ca adultii trebuie sa fie sinceri cu copiii, sa le spuna mereu adevarul in formele adecvate varstei lor, minciunile neavand decat efecte nefaste asupra relatiilor familiale si asupra dezvoltarii copiilor.
Terapeuta Constance Ahrons prezinta in video-ul urmator un fragment de sedinta de terapie in cazul unei familii confruntate cu divortul.