
Patricia Kuhl prezinta in video-ul de mai jos cateva experimente realizate cu bebelusi, cercetari ce au urmarit sa descopere cum functioneaza creierul acestora in procesul de invatare a limbajului.
H. Rudolph Schaffer, profesor emerit la Departamentul de Psihologie al Universitatii Strathclyde din Glasgow, Scotia, subliniaza in cartea “Introducere in psihologia copilului“: “Copiii sunt fascinanti si extrem de importanti – doua motive foarte bune pentru a dori sa descoperim mai multe despre ei. Ei sunt fascinanti pentru ca seamana cu adultii, dar in acelasi timp sunt si diferiti de acestia: pe de o parte, au potentialul de a dezvolta intreaga paleta a capacitatilor umane pe care le valorizam la indivizii maturi, iar pe de alta parte, au abilitati si cerinte proprii, specifice fiecarei varste, pe care trebuie sa le luam in considerare, sa le respectam si care au nevoie sa fie satisfacute. Copiii sunt fascinanti si pentru ca esenta copilariei este schimbarea; a observa felul in care nou-nascutul devine bebelus, iar apoi, succesiv, prescolar, scolar si adolescent, precum si a incerca sa intelegem mecanismele care stau la baza acestei schimbari, reprezinta o activitate interesanta din punct de vedere intelectual, dar si una care ofera multe satisfactii din punct de vedere emotional.”