Asociatia de hipnoterapie si psihoterapie cognitiv-comportamentala organizeaza trainingul „Terapii cognitiv-comportamentale la copilul cu tulburari neuropsihice” (elemente din terapia A.B.A. – Analiza Comportamentala Aplicata), in perioada 31 ianuarie – 1 februarie 2009, in Bucuresti.
Cursul este acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania cu 30 de credite. Cursul este organizat in 6 module a cate 16 ore/modul. Obiectivul principal al cursului este ca participantii sa inteleaga analiza comportamentala aplicata si sa-si insuseasca notiunile teoretice fundamentale cu privire la natura tulburarilor comportamentale.
Informatii, la e-mail: pantaziiulia@yahoo.com.
Alte obiective sunt ca participantii:
- Sa stabileasca o linie bazala a abilitatilor fiecarui copil
- Sa evalueze preferintele si comportamentele dezvoltate de catre copiii
- Dezvoltarea unei intelegeri profunde a comportamentelor si a cauzelor acestora
- Sa dezvolte abilitati de identificare a unor comportamente alternative echivalente functional si sa modifice comportamentele prin consecinte sau antecedente
- Sa stabileasca un curriculum specific in ariile de dezvoltare relevante tinand cont de varsta copilului , punctele tari si slabe ale acestuia si nevoi.
- Sa realizeze monitorizarea progresului bazandu-se pe analiza datelor colectate
- Sa dezvolte acele abilitati ale copiilor care reprezinta prerechizitele pentru achizitionarea in viitor a altor abilitati mai complexe prin dezvoltarea adecvata a programelor.
- Sa implementeze curriculum in settinguri variate adecvate nevoilor developmentale ale copilului precum si abilitatilor acestuia, accentul punandu-se pe generalizarea acestor abilitati in mediul natural.
- Sa dezvolte activitati de invatare care sunt structurate de asa maniera incat sa maximizeze oportunitatile fiecarui copil de a se angaja intr-un comportament nou care va fi intarit in settinguri multiple pe parcursul intregii zile
- Sa dezvolte abilitati de inregistrare zilnica a datelor si realizare a graficelor
- Sa inteleaga cum trebuie sa predea raportat la ce trebuie sa predea
Structura trainingului:
Modul I
Orientarea catre autism/pdd
Orientarea catre analiza comportamentala aplicata si programele aba pentru copiii cu autism
Psihodiagnostic – evaluare
Modul II
Predarea utilizand unitatea discreta de predare
Implementarea unitatii discrete de predare
Modul III
Componentele trainingului pe limbaj
Modul IV
Generalizarea
Predarea incidentala
Modul V
Interactiunea si integrarea sociala
Instructiile de grup si incluziunea
Modul VI
Crearea si mentinerea unui program pentru fiecare elev
Organizarea si individualizarea curriculei