Cursul cu tema „Tehnici de psihoterapie cognitiv-comportamentala si analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist”, organizat in trei module, se va desfasura la Constanta.Pentru participarea la cele trei module se primesc de la CPR 42 de credite.
Cele trei module se vor desfasura astfel:
- Modulul I va fi sustinut in 26-27 aprilie 2013
- Modulul II va fi sustinut in 24-25 mai 2013
- Modulul III va fi sustinut in 14-15 iunie 2013
Coordonator stiintific al cursului este prof. Univ. dr. Daniel David. Formatori sunt Anca Dumitrescu (Neagu), psihoterapeut si consultant ABA, acreditat BCBA (Board Certified Behavior Analyst) si Adriana Pricob, psihoterapeut, consultant in curs de acreditare BCBA. (Board Certified Behavior Analyst).
Din tematica:
- Abordarea cazului- care sunt pasii ce trebuie parcursi cand incepem terapia?
- Evaluarea abilitatilor – prezentarea chestionarului “The Carolina Curriculum for Infants and Toddlers with Special Needs” – aplicare si interpretare.
- Descrierea principiilor analizei comportamentale aplicate
- Analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist:
- Metode de colectare a datelor
- Abordarea piramidala in terapia de recuperare a tulburarilor de spectru autist
- Prezentare studii de caz – prezentare video, filme cu sesiuni de terapie
- Alcatuirea planului de interventie
- Cum alegem programele de terapie?
- Verbal behavior – Comportament verbal
- Comunicare functionala & invatare incidentala
- Analiza functionala a comportamentelor
- Tehnici de modelare a comportamentului
- Prezentarea unor studii de caz
- mportanta programelor pentru dezvoltarea autonomiei personale
- Esec vs reusita: am facut totul “ca la carte”, de ce nu se vad rezultate?
- Prezentarea sistemului de tokeni
- Integrarea copiilor cu tulburari de spectru autist in gradinite si scoli normale
- Descrierea caracteristicilor persoanelor cu Sindromul Asperger si Autism inalt functional
- Particularitati ale tehnicilor Terapiei Cognitiv Comportamentale aplicate in aceste tulburari
- Exercitii si jocuri de rol pentru dezvoltarea diferitelor abilitati
- Importanta sustinerii terapeutice dupa ce copilul a iesit din programul de recuperare
Persoana de contact pentru inscrieri:
- Lect.univ.dr. Psiholog Mihaela Sandu (Naidin)
- Telefon: 0721.450.225
„Ghidul de terapie ABA. Partea I: Strategii de modificare a comportamentului copiilor autisti”, de Ron Leaf si John McEachin (coord.), este un instrument practic care va ghideaza sa aplicati un program eficient ABA fie ca sunteti parintele unui copil cu probleme, fie ca sunteti specialist in domeniu.
In al doilea volum al cartii „Ghid de terapie ABA”, Ron Leaf si John McEachin prezinta programe de lucru cu copii autisti. Construite pe baza principiilor terapiei comportamentale, programele sunt descrise in amanunt si pot fi folosite atat in sesiunile de terapie, cat si acasa de catre parinti. Programele sunt accesibile oricui este interesat de metode si tehnici de lucru cu copii autisti.
Puteti citi gratuit pagini din volumul I, aici si din volumul II, aici.
Un tata autist isi povesteste propria experienta in lupta cu tulburarea sa, dar si marea incercare a vietii sale cand baiatul lui a fost diagnosticat cu autism.