Inca de la inceputul anilor ’80, Shelle Rose Charvet a ajutat organizatiile din America de Nord si din Europa sa-si descopere si sa-si rezolve dificultatile de a produce schimbari. A aplicat strategii din NLP pentru a dezvolta procese si instrumente eficiente. In cartea „Cuvinte care schimba minti. Stapaneste limbajul de convingere”, publicata in 2006 de editura Amaltea, prezinta aplicatii practice, pentru profesionistii al caror succes depinde de a prezice si a influenta comportamentul.
Instrumentul prezentat de autoare in carte se numeste Profilul lingvistic si comportamental (Profilul LAB). Charvet ne marturiseste ca l-a folosit pentru:
- A crea prezentari puternice pentru grupuri mari de oameni
- A reconfigura procese de marketing si de vanzari pentru a ajuta companiile sa-si serveasca eficient clientii
- A atrage si a selecta doar candidatii potriviti pentru posturi executive
- A ajuta clientii pe care i-a consiliat si instruit
- A crea un limbaj de influentare irezistibil pentru adolescenti
- A ajuta organizatiile sa-si imbunatateasca dramatic comunicarea despre schimbare cu proprii angajati
Instrumentul va permite sa observati grupruri si oameni si sa raspundeti la felul in care sunt ei motivati, la felul in care proceseaza informatia si la modul in care iau decizii. El consta intr-un set de douasprezece intrebari pe care le puteti introduce intr-o conversatie obisnuita sau pe care le puteti folosi ca pe un test oficial aplicat unui grup.
Cartea este construita pe baza Profilului Lingvistic si Comportamental (Profilul LAB) creat de Rodger Bailey. Profilul este o descoperire creata pe baza unor plicatii specifice din Programarea neuro-lingvistica (NLP), un domeniu dezvoltat in SUA de Richard Bandler, John Grinder si altii, incepand cu anii ’70.
Rodger Bailey, un creator avid in domeniul NLP, a elaborat Profilul LAB la inceputul anilor ’80. Acesta se bazeaza pe un set de tipare din NLP numite metaprograme. Ele se bazeaza pe filtrele pe care noi le folosim pentru a ne forma un model personal al lumii. Prin setul de intrebari, indiferent de ce raspund indivizii, profilele lor inconstiente sunt dezvaluite in structura limbajului pe care il folosesc. Cand il aplicati trebuie sa fiti atenti la felul in care raspund oamenii, nu la ce spun. Astfel, dupa ce puneti cateva intrebari simple, puteti stabili ce va declansa si ce va mentine motivatia cuiva si cum proceseaza intern informatiile. In consecinta, veti stii exact cum sa va armonizati limbajul si procesele cu ale celuilalt pentru a-i trezi interesul si entuziasmul.
Shelle Rose Charvet
„Cuvinte care schimba minti. Stapaneste limbajul de convingere”
Editura Amaltea, 2006
Pret: 22 lei
Puteti comanda cartea la Editura Amaltea