In septembrie va incepe in Timisoara si in octombrie la Pitesti cursul romano-olandez ” Autismul si Sindromul Down – tehnici moderne de interventie”. Cursurile sunt desfasurate sub egida si in cadrul Centrului Scolar pentru Educatie Inclusiva – Paul Popescu Neveanu – Timisoara si a Scolii Speciale Valea Mare – Pitesti si vor fi sustinute de Tudor Mitasov.
Pot participa la curs psihologi, psihopedagogi, logopezi, asistenti sociali, parinti ai copiilor cu autism. Obiectivul cursului este acela de a oferi tuturor participantilor tehnicile si metodele practice de interventie asupra oricarei persoane cu autism, indiferent de particularitatile specifice ale acesteia.
In cadrul Scolii Speciale Valea Mare – Pitesti cursurile se vor desfasura in urmatoarea modalitate:
- durata – 7 luni;
- frecventa – doua zile consecutiv / luna, in cursul saptamanii; 5 ore / prima zi, 5 ore / ziua a doua;
- orele de desfasurare: 16:00-21:00.
In cadrul Centrului Scolar pentru Educatie Inclusiva – Paul Popescu Neveanu – Timisoara cursurile se vor desfasura in urmatoarea modalitate:
- durata – 3 luni;
- frecventa – 5 zile consecutiv (luni – vineri) / luna in cursul saptamanii; 5 ore /zi;
- in luna septembrie cursul se va desfasura intre zilele de 8 -12 ale lunii.
Pot participa la curs psihologi, psihopedagogi, logopezi, asistenti sociali, parinti ai copiilor cu autism. Obiectivul cursului este acela de a oferi tuturor participantilor tehnicile si metodele practice de interventie asupra oricarei persoane cu autism, indiferent de particularitatile specifice ale acesteia.
Taxa de participare este de 35 lei/zi/curs.
Din tematicile cursului:
- dezvoltarea capacitatii de comunicare;
- comunicarea totala;
- dezvoltarea autonomiei la toaleta;
- dezvoltarea autonomiei la masa;
- dezvoltarea autonomiei la imbracat-dezbracat;
- crearea identitatii si structurarea spatiului de viata;
- dezvoltarea independentei;
- dezvoltarea capacitatii de integrare sociala;
- dezvoltarea capacitatii cognitive;
- ameliorarea stereotipiilor si a comportamentului deviant;
- perioada adolescentei;
- tehnici de control a sexualitatii;
- metode practice utilizate in activitatea de preventie a abuzului sexual in cazul copiilor cu autism, P.D.D., sindrom Asperger. principii pedagogice;
- dezvoltarea autonomiei la masa;
- dezvoltarea autonomiei la toaleta;
- activitati fizice;
- colaborarea dintre parinti si institutiile de asistentă;
- diagnostic diferential;
- instrumente de diagnostic si evaluare;
- etiologie;
- semne observate la persoanele de ingrijire intr-o institutie ce prezinta riscul de a oferi ingrijire neadecvata;
- semne si simptome observate la persoanele de ingrijire cu risc de a realiza un program neadecvat – nestimulativ;
- nisa de habitat cu risc de a exista ingrijire inadecvata;
- realizarea programelor prin pictograme;
- prognostic.
Pentru alte detalii si pentru inscrieri:
- Timisoara – 0724.355.403 ; 0770.341.542;
- Pitesti – 0727.750.093 ; 0765.544.944.